Tami Oldham Ashcraft

1 Adrift [Movie tie-in]

Author : Tami Oldham Ashcraft
Genre :  Biographies & Memoirs  Books  Sports & Outdoors  Travel & Adventure  Specialty Travel 
Price :  $10.99
Release Date :  2018-05-29
Description :  New York Times Bestseller <br /><br />The heart-stopping memoir, soon to be a major motion picture starring Shailene Woodley and Sam Claflin, and directed by Baltasar Kormákur (Everest).<br /><br />“An inspirational and empowering read.”—Shailene Woodley<br /><br />Young and in love, their lives ahead of them, Tami Oldham and her fiancé Richard Sharp set sail from Tahiti under brilliant blue skies, with Tami’s hometown of San Diego as their ultimate destination. But the two free spirits and avid sailors couldn’t anticipate that less than two weeks into their voyage, they would sail directly into one of the most catastrophic hurricanes in recorded history. They found themselves battling pounding rain, waves the size of skyscrapers, and 140 knot winds. Richard tethered himself to the boat and sent Tami below to safety, and then all went eerily quiet. Hours later, Tami awakened to find the boat in ruins, and Richard nowhere in sight.<br /><br />Adrift&#xa0;is the story of Tami’s miraculous forty-one-day journey to safety on a ravaged boat with no motor and no masts, and with little hope for rescue. It’s a tale of love and survival on the high seas-- an unforgettable story about resilience of the human spirit, and the transcendent power of love.

2 Resta con me

Author : Tami Oldham Ashcraft
Genre :  Fiction & Literature  Books  Romance 
Release Date :  2018-07-04
Description :  <i>Il libro che ha ispirato il grande <b>film</b> con Shailene Woodley e Sam Claflin.</i> <br /><br /> <i>Un'incredibile <b>storia vera</b>.</i> <br /><i><b>41 giorni</b> dispersi nel Pacifico.</i> <br /><br /> Giovani, innamorati e con un roseo futuro di fronte, Tami Oldham e il suo fidanzato Richard Sharp hanno trascorso alcuni mesi a visitare le isole polinesiane a bordo di una piccola barca a vela. Sono skipper provetti, e la proposta di portare l'Hazana, un modernissimo yacht a vela, fino al porto di San Diego è per loro un'occasione imperdibile che accettano con entusiasmo. Quando salpano da Tahiti il cielo è limpido e azzurro, ma a poco più di due settimane dalla partenza scoprono che un violento uragano sta facendo rotta su di loro, e avanza così velocemente che non c'è modo di sfuggirgli. <br />È una delle tempeste più violente della storia, e i due giovani si ritrovano ad affrontare pioggia battente, onde alte come grattacieli e venti che soffiano a quasi 260 chilometri all'ora. Tami scende sotto coperta, e proprio mentre si sta assicurando con una cima sente Richard gridare. Un rumore assordante, e poi il buio. Tami rimane incosciente per ore. Quando si risveglia l'imbarcazione è semidistrutta. Non ci sono navi né terra in vista, solo una sconfinata distesa d'acqua tutto intorno. <br /><br /> <i>Resta con me</i> è la storia di due giovani e di quarantun giorni trascorsi in alto mare su un'imbarcazione che è poco più di un relitto, senza motore né alberi, con la strumentazione di bordo in avaria e una riserva d'acqua e cibo limitata. Ma è soprattutto una storia che parla di sopravvivenza, di forza di volontà e di resilienza, e della straordinaria forza dell'amore.



About This Site  Privacy Policy

© OKIHIKA.COM

the Apple logo, iPhone, iPod touch, and iTunes are trademarks of Apple Inc., registered in the U.S. and other countries.